Для дорожнього будівництва крім матеріалів для облаштування основи та покриття необхідні такі елементи як бордюр і поребрик (бордюрний камінь, бортовий камінь). Це вироби з натурального або штучного каменю, які витягнуті в довжину (по горизонталі) та мають невелику площу поперечного перетину. Бордюрні камені призначені для поділу зон різного призначення – пішохідної та проїжджої, зелених зон і зон мощення. Вони допомагають облагородити територію, підвищують безпеку дорожнього руху, надають доріжках, майданчикам акуратний завершений вигляд, запобігають зміщенню плитки, розмиванню ґрунту. Особливості виробництва бордюрів і поребриківБордюри можуть виготовлятися: - з натурального каменю (граніту, кварциту), який розпилюють або розколюють на блоки потрібної форми та розміру;
- з вібролитого бетону. Ущільнення суміші в формах здійснюється за допомогою вібрації без тиску;
- із залізобетону. У форми з бетонним розчином занурюється каркас з арматури, набір міцності може відбуватися в природних умовах, в термокамерах з температурою до 100°С або в автоклавах з температурою вище 100°С під високим тиском.
Але найбільш поширений і затребуваний різновид бордюрів – бетонні вібропресовані. - Для вібропресування готується бетонна суміш з цементу, піску, гранітного щебню з низьким вмістом води. Зазвичай використовуються важкі бетони, клас залежить від призначення виробів (дорожні, тротуарні).
- У вібропрес поміщають потрібну формоутворюючу оснастку та заповнюють піддон з формою сумішшю.
- Ущільнення бетону та формування виробів здійснюється за рахунок вібрації та тиску пуассона.
- Піддон з відформованими виробами переміщається в зону природної сушки або до пропарювальної камери. Камерна сушка дозволяє прискорити зміцнення бетону та поліпшити його характеристики.
Вібропресований бордюр з важкого бетону відрізняється високою міцністю та стійкістю до стирання, може витримувати навантаження на стиск понад 40 МПа/см2. Ретельне ущільнення у вібропресі обумовлює мінімальну пористість бетону, а значить, низьке водопоглинання та високу морозостійкість. Як правильно вибрати бордюрЗа призначенням бордюрні камені поділяють на 2 великі групи – дорожні та тротуарні. Бордюр дорожній купити варто, якщо необхідно розмежувати проїжджу частину та пішохідну зону. Для використання в межах пішохідної зони, розмежування тротуарів, велосипедних і садових доріжок, ділянок з різними типами покриттів краще купити поребрик (тротуарний бордюр). Бордюр дорожнійДорожній бордюр може піддаватися наїздам транспорту, повинен витримувати більш інтенсивні навантаження в порівнянні з тротуарним. Його особливості: - виготовляється з максимально міцних матеріалів – вібропресованого бетону або залізобетону класу В30 та вище, натурального каменю;
- має значну ширину підошви, 120-180 мм;
- розмежовує зони з відчутним перепадом висот, тому є одностороннім (перетин асиметричний);
- не містить фарбувальних пігментів.
Габарити бортового каменю повинні відповідати призначенню автомобільної дороги, її пропускній здатності. Дорожні бордюри поділяють на власне дорожні (для міських доріг і вулиць місцевого значення, проїздів) і магістральні (для вулиць загальноміського та районного значення). Останні відрізняються максимальними габаритами – ширина 180 мм, висота 300 мм і більше. Крім габаритів бордюрні камені розрізняються формою перетину. Найпоширеніший різновид дорожніх бордюрних каменів – рядові (БР). Рівна, гладка сторона бортового каменю прилягає до краю тротуару, а сторона зі скосом, заокругленим верхнім кутом звернена до проїжджої частини. На окремих ділянках дороги встановлюються елементи особливого перетину – виїзні (ліві та праві), з розширенням, переривчастим розширенням, з лотком, камені-апарель для плавного сполучення пішохідної та проїзної частини, зручності руху велосипедів, колясок. Крім прямолінійних випускаються радіусні бордюри з різним радіусом заокруглення для кільцевих, криволінійних доріг. Для правильного вибору таких елементів потрібні професійні знання в сфері дорожнього будівництва. Бордюр тротуарнийПоребрик розрахований на помірні навантаження, тому допустимо його виготовлення з бетону класу в 22,5 і вище, застосування технології вібролиття. Від дорожніх бордюрів він відрізняється меншою шириною (50-80 мм), висота зазвичай не перевищує 250 мм. Зменшені габарити обумовлюють більш доступну вартість і легку вагу. Бордюр тротуарний зазвичай двосторонній, строго прямокутного перетину або з легким заокругленням, скосом верхнього кута (кутів). Такі вироби призначені для поділу зон з однаковим рівнем поверхонь або мінімальним перепадом висот. Поребрик садовий є різновидом тротуарного, застосовується для оформлення газонів, клумб, ділянок навколо дерев, розмежування ґрунтових і мощених доріжок. Він має особливу форму, елементи короткі, зручні для укладання по межах криволінійних ділянок будь-якого радіусу. Ще одне рішення для круглих клумб – криволінійні (радіусні) поребрики, але вони не є універсальними, вимагають точного підбору з урахуванням градуса кривизни. При виготовленні бетонних виробів можливе застосування барвників, так що можна купити бордюр для тротуарної плитки, який буде гармоніювати з нею за кольором. Купити бордюр за вигідною ціноюКомпанія «Моноліт-Брук» пропонує бетонні бордюри та поребрики власного виробництва. Виробництво за технологією вібропресування й особливості складу (бетон класу В 35) обумовлюють міцність, довговічність, зносостійкість і морозостійкість виробів. А застосування економічного високопродуктивного обладнання дозволяє знизити собівартість продукції. У нас можна купити бордюр бетонний без переплат посередникам, замовити доставку зі складу в Київській або Івано-Франківській області в будь-яку точку України. |